Kezdődik a meggyszezon, lesz elég, ráadásul az ára is jónak tűnik, arról nem beszélve, hogy a meggyguruk csúcsgyümölcsöt csinálnának belőle.
Az időjárás eddig kedvező volt, és ha az is marad, akkor meggyből, cseresznyéből és almából – a Nemzeti Agrárkamara által rendszett szakmai beszélgetésen elhangzott előrejelzés szerint – 10-20 százalékkal több várható, a kajsziból és dinnyéből is legalább akkora lesz a felhozatal, mint tavaly.
Az említett gyümölcsök közül az egyik legfontosabb a meggy, amely a gyümölcságazat kiemelt terméke. Többek között azért, mert a Németországban eladott meggybefőtt közel négyötöde magyar meggyből készül. Ugyanakkor a magyar feldolgozóipar gyengesége és a visszafogott marketing sokkal a jelenleginél jóval nagyobb lehetőség van a meggyben. A szakértők úgy vélik, a meggyre, mint csúcsgyümölcsre új stratégiát kellene tervezni.
Olcsóbb lehet
Tehát meggy lesz elég, és egyelőre úgy fest, a nagyobb mennyiség miatt az ára is kedvezőbb lesz, mint tavaly, az végső bolti, piaci árakat meghatározó Nagybani Piacon a múlt héten 400 forint körül volt kilója, szemben a múlt év azonos hetében mért 475 forintos árral – derül ki az Agrárgazdasági Kutató Intézet adataiból.
A Mindenár.hu összeállítása szerint a jövő hét közepéig tartó akciós héten egyelőre egy boltlánc akciózik a meggyel, a fél kiló gyümölcsöt 299 forintért ad. A következő hetekben várhatóan a többiek is lépnek, a kérdés csak az, hogy milyen áron teszik majd a polcokra a terméket.
A meggynek kell is a segítség, még Magyarországon belül is, mert az utóbbi években leszoktunk a meggyről. Tíz évvel ezelőtt még fejenként közel 2 kiló meggyet ettünk, miközben az utóbbi években 0,8-1,4 kiló fogyasztottunk. Arról pedig, hogy miként érdemes kezelni otthon a gyümölcsöket, mire kell vigyázni, és hol nem szabad vásárolni belőlük, a Mindenár.hu korábbi cikkében, az “Óvatosan a gyümölcsökkel, vegyszer lehet rajtuk” című anyagban olvashat részletesen.
Amiből pálinkát lehet főzni, az alapból nem lehet ugye rossz gyümölcs 🙂 Viszont világszerte az alma a legnépszerűbb gyümölcs. A legtöbb gyümölcslét is azzal “hígítják”, mivel remek színező és az íze a savasságától eltekintve semleges. Jó marketing kísérlet, de valószínűleg az alma népszerűségét nem fogja felváltani.