Tisztában vagyunk azzal, hogy jók a magyar termékek, ám a magas ár miatt még mindig viszonylag kevesen választjuk.
Bár a kiskereskedelmi forgalom élénkülni látszik a hivatalos adatok alapján kérdés, hogy a magyar termékek ebből hogyan profitálhatnak. Egy, a Debreceni Egyetemen tartott konferencián bemutatott felmérésből kiderült, hogy a magyarok 79 százaléka véli úgy, hogy ha magyar terméket vásárol, akkor munkahelyeket lehet megőrizni, ez pedig nagyon jó arány. Ugyanakkor majdnem ugyanennyien vannak azok is, akik túl drágának tartják a hazai élelmiszereket. A kutatás szerint a magyar védjegyekben csak minden negyedik vásárló bízik.
A kutatás szerint még mindig a nemzeti érzelem dönti el, hogy leveszi-e a polcokról a magyar árut, ezért a szakértők szerint növelni kell a vásárlók érzelmi kötődését a magyar élelmiszerek és a védjegyek iránt. Tény az is, hogy egyre kelendőbbek a kézműves magyar termékek, főleg, ha vásárokon, piacon árulják azokat, még akkor is, ha drágák. Emellett pedig egyre nagyobb szerephez jut a közösségi marketing is az élelmiszer-kereskedelemben.
A Mindenár.hu vásárlókkal való beszélgetései során hasonló véleményekkel találkozott. Többen azt mondták, hogy arra törekednek, hogy magyar terméket vásároljanak, de sok esetben ezek magasabb áron elérhetőek, mint a külföldi társaik. Többen említették például a tejet, amelyből jellemzően a külföldi termékek olcsóbbak, ahogy a sok esetben a lengyel sajt is alacsonyabb áron beszerezhető a magyarnál.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: